אז איזה כיווני אויר הכי טובים בדירה?! מה לבחור? זו שאלה שתמיד שואלים אותי 🙂 ולכן, החלטתי לעשות לכם קצת סדר:

אקדים ואומר שכיווני אויר הוא שיקול שצריך להביא בחשבון בכל קניית דירה. א-ב-ל: ברגע שקונים דירה מקבלן (במיוחד דירה "על הנייר") זה הופך לשיקול קריטי יותר. למה? כי בדירה יד שניה אתה נכנס לדירה ורואה אותה 🙂 מרגיש אם חם בה או קר בה, אם היא מוארת או חשוכה… בדירת קבלן "על הנייר" אתה לא מרגיש- אתה רואה ולא את הדבר האמיתי אלא- הדמיות 🙂 אלו תמיד יהיו הדמיות ממש יפות, מושכות ו-אתם צודקים- מושלמות 🙂

לא משנה לאיזה כיוון הדירה פונה היא תמיד תיראה מוארת בהדמיה, החדרים יהיו מוארים וולא ניתן יהיה להרגיש אם חם או קר בה, אם יש אויר או מחניק וכו- לכן מצאתי לנכון לעשות לכם סקירה קצרה על כיווני אויר:

**כיוון דרום– דירות הפונות לכיוון דרום מקבלות יותר אור בשעות הבוקר והצהריים. הן מוארות יותר אבל גם חמות יותר. בקיץ הן סופגות יותר חום= כלומר,תצטרכו להפעיל בה יותר מזגן אך בחורף- היא תהיה יותר מוארת ופחות קרירה וסגרירית.

*מערב– בשעות אחר הצהריים זה יהיה החלק הכי חם בדירה. אבל בערב- תוכלו להרגיש כניסת בריזה נעימה ורוח במיוחד בערים הגבוהות (וזה ממש נחמד בקיץ…).

*מזרח– צד זריחת השמש. חדר שינה בצד הזה מומלץ למשכימי קום… אחרים? כדאי לבחור חדר שינה במקום אחר או תריסים ממש אטומים 🙂 דירה הפונה לכיוון מזרח תהיה פחות מוצלת ויותר קרירה.

*צפון– בדירה הפונה לכיוון צפון יש הכי פחות שעות אור ושמש. זוהי דירה קרה וחשוכה יותר. מצריכה חימום מוגבר בחורף אבל פחות קירור בקיץ… זהו הכיוון הכי פחות מועדף על הרוכש הממוצע בארץ- למרות שעם בחירת תאורה נכונה אפשר להתגבר על מכשול הדירה החשוכה בקלות ובינינו, כמה חודשי חורף יש פה כבר?! קחו בחשבון שמחיר דירה הפונה לצפון תמיד יהיה נמוך יותר (ויש רוכשים שזה משמעותי עבורם…).

עוד כמה נקודות למחשבה:

1. בדירת קבלן הממוצעת יש בין 2 ל-2.5 כיווני אויר.
2. במרבית הדירות לא יהיו כיווני אויר מנוגדים אלא צמודים.
3. ככל שתהיה בדירה כמות גדולה יותר של כיווני אויר- המחיר שלה יהיה גבוה יותר (גם אם יהיה בה את אותו מפרט טכני בדיוק כמו בדירות אחרות עם פחות כיווני אויר).
4. כיווני אויר הם חשובים אבל יש לקחת בחשבון שיקולים סביבתיים אשר עלולים להשפיע על כיווני האוויר הנתונים- ועל כך ארחיב כבר בנפרד 🙂